IX Kongres Gospodarki Senioralnej

IX Kongres Gospodarki Senioralnej

#CYBERSI

Poznaj naszych prelegentów

Marzena Okła-Drewnowicz

Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Absolwentka studiów magisterskich oraz doktoranckich na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, a także studiów podyplomowych z organizacji pomocy społecznej w Wyższej Szkole Handlowej w Kielcach.

W latach 1998-2007 zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej. W przeszłości przewodnicząca miejskich struktur Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, a także wykładowczyni w Kolegium Pracowników Służb Społecznych oraz nauczycielka w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego. Twórczyni jednego z pierwszych punktów konsultacyjno-interwencyjnych dla ofiar przemocy domowej. W latach 2006-2007 roku radna sejmiku województwa świętokrzyskiego, nieprzerwanie od 2007 roku posłanka na Sejm RP. W Sejmie od początku zaangażowana w działania związane z polityką społeczną, ze szczególnym uwzględnieniem polityki senioralnej.

Dwukrotnie wybierana na wiceprzewodniczącą komisji polityki senioralnej oraz wiceprzewodniczącą komisji polityki społecznej i rodziny. 13 grudnia 2023 r. powołana na urząd Ministra do spraw Polityki Senioralnej. Od 25 lipca 2025 roku Sekretarz Stanu w KPRM. Autorka i współautorka wielu programów i projektów ustaw, m. in. o pomocy osobom niesamodzielnym czy nowelizacji ustawy o Radach Seniorów.

Agnieszka Becler

Strateg, facylitatorka

Kulturoznawczyni, badaczka i autorka raportów strategicznych o rynku z 30-letnim doświadczeniem w mediach, komunikacji marketingowej, produktach cyfrowych i projektach rozwojowych. Pracowała m. in. dla Unilever, Polkomtel, Samsung czy TVP. W Adres:Media bada zachowania konsumenckie, trendy i zmiany kulturowe o kluczowym znaczeniu dla biznesu i sektora publicznego. Ekspertka podejścia systemowego do marki i organizacji. Facylituje warsztaty i procesy zmian.

Katarzyna Bieniek

Ekspert ds. rynku pracy, Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej

Certyfikowana trenerka i konsultantka biznesu. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w biznesie, gdzie na stanowiskach managerskich tworzyła i zarządzała zespołami. Prowadzi projekty szkoleniowe i audytowe. Specjalizuje się w tematyce zarządzania wiekiem (zespoły międzypokoleniowe, przekazywanie wiedzy) oraz obsługi dojrzałego klienta.  W swojej pracy skupia się na budowaniu dojrzałych, efektywnych zespołów w obliczu wyzwań, jakie przed organizacjami stawia demografia. Dotychczas współpracowała z wieloma branżami; z organizacjami z sektora publicznego i prywatnego. Ma również bogate doświadczenie w tworzeniu narzędzi i rozwiązań dla branż i poszczególnych firm, przy współudziale osób starszych.

Damian Borowiec

Senior Media&Creative Strategist 

Strateg mediowy i współtwórca działu badań w Mullenlowe Media. W ostatnich latach skupiony na walce z pokoleniowymi stereotypami, czego konsekwencją był cykl raportów jak „Prawda o Pokoleniach” (we współpracy z IPSOS), „Pracownicy 50+ branży reklamowej”, czy „Za młodzi na starość – etnografia z Ciechocinka”. 

Dominika Bucholc

Strateżka i ekspertka w dziedzinie nowych technologii.

Jako założycielka firmy doradczo-szkoleniowej w obszarze AI i strategii, codziennie łączy świat biznesu z najnowszymi technologiami, dostarczając innowacyjne rozwiązania dla wiodących marek. 

dr Aleksandra Chmielewska

badaczka i ekspertka w obszarze transformacji mediów, nowych technologii i AI w komunikacji

Medioznawczyni, badaczka i ekspertka w obszarze transformacji mediów, nowych technologii i sztucznej inteligencji w komunikacji. Adiunkt w Akademii Mazowieckiej, wykładowczyni Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytetu Civitas. Autorka pięciu książek, w tym nagradzanego „Rynku telewizyjnego” oraz współredaktorka publikacji „Nowe Supermedium. Współczesne oblicza telewizji i scenariusze przyszłości”. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz zespołu Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa ALK. Ekspertka technologiczna Polskiego Radia RDC – Radia dla Ciebie i autorka podcastu Arena Praktyk. Laureatka nagrody specjalnej Prezesa PIKE za łączenie świata biznesu i nauki oraz promocję medium, jakim jest telewizja. Łączy perspektywę naukową z praktyką biznesową, wspierając innowacje i rozwój rynku medialnego. 

dr Leonard Dajerling

ekspert cyfrowej transformacji i edukacji międzypokoleniowej

Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu nowoczesnego zarządzania projektami (w tym projektami badawczo-rozwojowymi), zwinnego zarządzania projektami, kreatywnego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking oraz komunikacji międzypokoleniowej. Zrealizował dziesiątki inicjatyw, w tym liczne projekty krajowe i międzynarodowe, co potwierdza jego bogate doświadczenie projektowe. Brał udział w międzynarodowych stypendiach badawczych w Wielkiej Brytanii, Francji i Turcji oraz koordynował projekty European Volunteer Service, zdobywając bezcenną perspektywę globalną. Jest autorem ponad 15 publikacji naukowych i redaktorem 2 książek, a także kierował łącznie 22 projektami, w tym trzema innowacyjnymi projektami badawczo-rozwojowymi finansowanymi ze środków grantowych. Naukowo specjalizuje się m.in. w metodologii badań, logice, bezpieczeństwie oraz nowych technologiach, w tym trendach no-code i analizie danych co odzwierciedla jego zaangażowanie w najnowsze kierunki rozwoju cyfrowego. 

Elżbieta Gorajewska 

Współzałożycielka i dyrektor zarządzająca Polskiej Organizacji Reklamodawców

Socjolog, długoletnia dyrektor zarządzająca, a obecnie konsultant, doradca, mentor. Współzałożyciel i dyrektor Zarządzający Polskiej Organizacji Reklamodawców. Przez ponad 23 lata kierowała firmą AGB, obecnie Nielsen Media. Zaangażowana w działalność społeczną – wieloletnia Prezeska OFBOR, Rada Nadzorcza IAA. ESOMAR, była przedstawicielką Polski w EMRO (European Media Research Organization). 

Milena Górecka

Naczelnik Wydziału Kampanii Edukacyjno – Informacyjnych w Departamencie Polityki Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Kieruje zespołem odpowiedzialnym za realizację strategii Prezesa UKE w zakresie edukacji i podnoszenia kompetencji cyfrowych konsumentów. Odpowiada za wdrożenie i realizację flagowych kampanii UKE: Ufaj, ale sprawdzaj, Klikam z głową, Koduj z UKE, Wiem, co podpisuję, J@ online.

Autorka licznych artykułów i poradników dot. praw i obowiązków konsumentów, ochrony danych, bezpieczeństwa w sieci, technik komunikacji i nowych technologii. Liderka projektów Razem dla konsumenta, Prosto po Polsku z UKE i Ekspert radzi. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu wykładów i szkoleń dla różnych grup odbiorców.

Agnieszka Jaworska - Martycz

Członkini Zarządu Instytutu Emerytalnego oraz Prezydium Rady ds. Polityki Senioralnej przy KPRM

Mentorka w „Trampkach na Giełdzie”. Promotorka edukacji w zakresie budowania długoterminowego bezpieczeństwa finansowego skierowanej do dzieci, kobiet i seniorów. Przez ponad 25 lat związana z sektorem finansowym, w szczególności z rynkiem kapitałowym, w zakresie rozwoju, kreowania i budowania długoterminowych rozwiązań inwestycyjnych w ramach programów emerytalnych organizowanych przez pracodawców na rzecz pracowników (m.in. Goldman Sachs/NN IP/ING TFI; AIG, Rothschild). Absolwentka SGH, uczestniczka studiów podyplomowych UW, Akademii Leona Koźmińskiego, SWPS i ICAN Institute; obecnie jest uczestniczką studiów podyplomowych dla członkiń i członków Rad Nadzorczych w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. 

Katarzyna Johansson

Prezes MOC TV

Liderka z ponad 20-letnim doświadczeniem w mediach i marketingu. Łączy perspektywę nadawcy, marketera i agencji. Jako Media Unit Director w TVN Warner Bros. Discovery odpowiadała za strategię mediową i rozwój największego ekosystemu social media w Polsce.  

Agnieszka Konarzewska

Dyrektorka departamentu komunikacji marketingowej, Bank BNP Paribas

Odpowiada za komunikację marketingową skierowaną do wszystkich segmentów Klientów oraz współtworzy działania wizerunkowe banku.

Z branżą finansową jest związana ponad 20 lat. Zdobyła doświadczenie w różnych obszarach biznesowych – CRM, wsparcie sprzedaży, PR, marketing. Wraz z zespołem stworzyła wiele kampanii nagradzanych za efektywność i kreatywność.

Współtworzyła liczne kampanie społeczne promujące równość płci, włączanie osób wykluczonych z powodu rasy, niepełnosprawności, wieku. Jest współzałożycielką inicjatywy pracowniczej Kobiety zmieniające BNP Paribas.

dr Marlena Kondrat

Członkini Zarządu, Krajowy Instytut Gospodarki Senioralne

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, pracuje jako adiunktka w katedrze zarządzania Collegium Civitas oraz wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie SWPS.

Prowadzi zajęcia na studiach polsko i anglojęzycznych. Naukowo zajmuje się wpływem silver tsunami na procesy gospodarcze oraz zarządzaniem różnorodnością pokoleniową w organizacjach. Jako członkini zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej odpowiada za obszar włączania cyfrowego osób dojrzałych, tworząc programy edukacyjne mające na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych seniorów w Polsce.

Publikuje na temat wpływu nowych technologii na wybrane grupy społeczne, z uwzględnieniem wieku, płci, miejsca zamieszkania. Realizuje liczne projekty naukowo-badawcze związane m.in. z badaniami rynku medialnego oraz zarządzaniem różnorodnością w organizacjach.

Wojciech Kowalczyk

Zastępca dyrektora ds. komunikacji i rozwoju w Biurze Reklamy i Marketingu TVP 

W mediach i reklamie od dwóch dekad, ekspert marketingu i telewizji i wideo. W Biurze Reklamy i Marketingu TVP odpowiada za badania, komunikację i rozwój produktów. W przeszłości związany z agencją mediową OMD Poland, regionalnym brokerem reklam TV i wideo Atmedia oraz nadawcą telewizyjnym MTG/Viasat World. Współtwórca i pomysłodawca książki „Marketing generacji silver”, pierwszego kompleksowego opracowania tematyki senioralnej w marketingu. Jest współtwórcą branżowego serwisu ScreenLovers oraz współorganizatorem konferencji VideoWars by ScreenLovers. Członek Rady Nadzorczej IAB Polska, Członek Rady Nadzorczej MOC TV. 

Maja Kurzelewska

Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu

Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze business intelligence, budowanym w największych instytutach badawczych, instytucjach publicznych (KIM) i w ambitnych, niezależnych agencjach. W ostatnich latach skoncentrowana na pomiarach konsumpcji mediów oraz rozwijaniu kompetencji w projektach jednoźródłowych. W Ades:Media uczestniczy w projektach badawczych w sektorze business i public, dba także o rozwój portfolia klientów firmy.

Dariusz Łukawski

Wykładowca dziennikarstwa i medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego

Dziennikarz telewizyjny i trener medialny. Zajmuje się  konstrukcją programów newsowych, widowisk publicystycznych oraz związanych z tym umiejętności autoprezentacji, retoryki, wystąpień medialnych i publicznych. 

Wieloletni dziennikarz TVP, gdzie zgromadził wyjątkowe doświadczenie, jako reporter, wydawca, prezenter i red. naczelny PANORAMY w TVP 2. Prowadził program ekonomiczny PLUS – MINUS w TVP Info. Kierował redakcją publicystyką w TVP2, realizując np.  „Tomasz Lis na Żywo” czy Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka. Realizował i moderował debaty wyborcze.

Prowadził szkolenia medialne dla: Konfederacji Lewiatan, Ministerstwa Finansów, Krajowej Szkoły Skarbowości, Arval, IKEA, 4F, Deutsche Bank, BNP Paribas, Novo Nordisk, Eurovia, Amgen czy też Instytutu Badań Edukacyjnych, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Niebieska Linia,  TEDx University of Warsaw.

Wyprodukował kampanie społeczne dla Niebieskiej Linii: Nie bądź miła i  Akademia Bezpiecznego Człowieka, film o cyberbezpieczeństwie dla nastolatków na zlecenie Centrum Współpracy i Dialogu UW, a także dokument “Niebieski Film” o przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet.

Małgorzata Miś

Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila oraz Członkini Rady ds. Polityki Senioralnej przy KPRM

Prawnik, koordynatorka projektów konsumenckich, trenerka i autorka publikacji z zakresu prawa konsumenckiego, twórczyni innowacji społecznych w dziedzinie dostępności. Zaangażowana w szereg inicjatyw konsumenckich, w tym nieodpłatną pomoc sądową konsumentom, poradnictwo oraz rzecznictwo na rzecz sektora.  Specjalizuje się w tworzeniu treści prawnych dla konsumentów i praktycznym wykorzystaniu ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Interesuje się konsumenckimi aspektami Polskiego Aktu o Dostępności. 

dr Elżbieta Ostrowska

Przewodnicząca Zarządu Głównego Polskiego Związku Emerytów i Rencistów

Absolwentka SGH, doktor ekonomii. Członek Rady Nadzorczej ZUS i Rady Polityki Senioralnej. Uczestniczy w pracach komisji sejmowych, w Zespole ds. ubezpieczeń Rady Dialogu Społecznego, a także w licznych konferencjach poświęconych problematyce osób starszych.

Tomasz Orlik

członek zarządu PFR TFI S.A., członek Rady Fundacji Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej

Ukończył studia magisterskie i studia doktoranckie w SGH w Warszawie oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Od ponad 25 lat w zarządach różnych TFI, zaangażowany w restrukturyzację działalności operacyjnej firm, M&A, wdrożenia systemów IT oraz poprawę efektywności. Prowadzi mentoring dla studentów. Interesuje się nowinkami technologicznymi oraz startupami rozwijającymi usługi wspierające seniorów. Śledzi rozwój sztucznej inteligencji i jej zastosowanie. 

Marzena Rudnicka

Prezeska SilverHUB założycielka Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej

Autorka innowacyjnych rozwiązań w silver economy oraz publikacji m.in. „Gospodarka senioralna nową gałęzią gospodarki narodowej”, w tym definicji gospodarki senioralnej.

Autorka programów certyfikacji OK SENIOR® (proces obsługi dojrzałych konsumentów) oraz Pracodawca Dialogu Pokoleń (zarządzanie różnorodnością wiekową w organizacji), a także ABCsenior.com – internetowej szkoły dla seniora, właścicielka marki parasolowej SilverHUB.

Członkini Komitetu Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk (2020-2024), Rady Dostępności przy Ministrze Funduszy i Polityki Regionalnej (2020-2024). Stała jurorka w międzynarodowym konkursie Silvereco.org oceniającym oferty firm z całego świata w obszarze dostosowania do potrzeb dojrzałego klienta. Współautorka książki „Marketing generacji silver”.

dr Nikodem Sarna

Assistant Professor, Akademia Leona Koźmińskiego 

Head of martech & cx, Altavia Kamikaze + K2. Adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalizuje się w obszarze transformacji cyfrowej, ekonomii kosmicznej oraz nowych technologii w marketingu, ze szczególnym naciskiem na sztuczną inteligencję, Internet Rzeczy oraz wirtualną rzeczywistość. Członek Centrum Studiów Kosmicznych ALK odpowiedzialny za komunikację i modele biznesowe. Poza uczelnią pracuje w agencji marketingowej Altavia Kamikaze + K2, gdzie zarządza zespołem odpowiedzialnym za wdrażanie technologii marketingowych i analitykę internetową.

Marzena Strzelczak

Doradczyni ds. DEI Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Specjalizuje się w tematyce DEI/ zrównoważonego rozwoju/ ESG/komunikacji, pomysłodawczyni i współautorka badania Diveristy IN Check, publikacji i szkoleń w tym zakresie; w latach 2022 – 2023 członkini Zarządu CSR Europe. 

Zbigniew Tomczak

Przewodniczący Obywatelskiego Parlamentu Seniorów

Od 2015 r. Prezes Polskiego Stow. Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera. Od 2022 r. Przewodniczący Obywatelskiego Parlamentu Seniorów. Wyróżniony przez NFZ i RPP nagrodą „Dla Zdrowia i Pacjenta” i Nagrodą m. st. Warszawy (Syrenka). W 2024 r. współorganizował w Krakowie Światową Konferencję Alzheimera. Członek Rady Polityki Senioralnej.

Magda Urbańska

Strateżka kapitału społecznego, Uniwersytet Civitas

Doświadczona menedżerka i strateżka kapitału społecznego z ponad 20-letnim doświadczeniem w sektorze sportu, mediów i innowacji. Budowała i prowadziła wielkoskalowe programy angażujące miliony uczestników – od UEFA EURO 2012, przez największy turniej dziecięcy w Europie, po projekty transformacyjne w Polskim Związku Piłki Nożnej. Jako CEO Lechii Gdańsk wprowadziła klub z powrotem do Ekstraklasy, bijąc rekordy frekwencji i wzmacniając więzi z lokalną społecznością. 

 

Wkrótce przedstawimy kolejnych naszych prelegentów